Stichting Omen

Stichting Omen organiseert twee keer per jaar het Live Roleplay evenement Omen. Een grote groep vrijwilligers, bestaande uit bestuursleden, opbouwers, elektra-experts en alle denkbare soorten hulp, organiseert deze evenementen. Alle leden van de organisatie zijn ook actieve deelnemers op de evenementen zelf, van spelers tot spelleiders en van figuranten tot bar-crew.

Het Bestuur

Stichting Omen wordt vanuit de spelers en de spelleiding bestuurd door een groep vrijwilligers die samen de logistiek en organisatie van de evenementen regelen. Je kunt het bestuur bereiken op omen.larp@gmail.com.

Het bestuur bestaat uit zes leden:

Voorzitter: Kevin Meertens
Secretaris: Sanne Bakermans
Penningmeester: Annabel Buiter
Hoofd Spelleider Anne ‘s-Gravemade
Algemeen Bestuurslid (opbouw): Marianne Somers
Algemeen Bestuurslid (bar & catering): Mar Vermaas
Algemeen Bestuurslid (communicatie):  Vacant

De Spelleiders

Alles wat er in de spelwereld van Omen gebeurd, wordt gedirigeerd door het spelleidersteam. Zij bedenken de verhalen, sturen de figuranten aan en beheren de metafysica.

Op dit moment bestaat het spelleidersteam uit de volgende leden:

• Anne ‘s-Gravemade (Hoofd Spelleider)
  • Claire Snelders
  • Django Dee
  • Kabe Nooter
  • Linda Ineke
  • Mareille Gubbels (Monstertent)
  • Ruben van der Linde (Monstertent)
  • Tijmen van der Kemp

Vrijwilligers

Omen zou niet mogelijk zijn zonder de vrijwilligers. Het bestuur organiseert het evenement, de spelleiding realiseert het verhaal en de figuranten zetten dat verhaal neer. Daarnaast bouwen de opbouwers alle aankleding, regelt het barpersoneel de bar en leggen de fotografen de mooiste momenten vast. Samen zet iedereen zich elke keer weer keihard in om een gaaf evenement neer te zetten!

Omdat we een evenement dus met zijn allen draaien, verwelkomen we iedereen die een steentje bij wilt dragen. Dus kom jij ons ook helpen met een van de bovenstaande taken? Schrijf je dan nu in als vrijwilliger!

Figuranten zijn deelnemers die door het evenement heen meerdere verschillende rollen spelen, over het algemeen personages die maar kort aanwezig zijn. Een langstrekkende handelaar, een deserteur op rooftocht of een bezoekende adelman is niet lang in het spel, maar moet wel door iemand gespeeld worden. Als figurant speel je deze rollen en help je de spelleiding met het representeren van de setting buiten de controle van de personages. Binnen het figurantenteam is er ruimte voor zowel mensen die graag een rol spelen waarbij veel praat- en denkwerk komt kijken, als voor mensen die liever fysiek bezig zijn.

Barpersoneel zijn in de basis vrijwilligers die vanuit de taverne die in het spel staat de spelers bedienen. Echter is er binnen deze rol veel ruimte voor eigen toevoegingen. Misschien speel je een barman of -vrouw die roddels en geruchten uitwisselt met de personages, of sluis je gestolen goederen het dorp uit als part-time heler. Als barpersoneel help je de organisatie enorm én is er veel ruimte voor karakter.

Opbouwers zijn niet zozeer een aparte groep vrijwilligers, als deelnemers die ervoor kiezen om een dag eerder (op donderdag) aan te komen op de locatie om te helpen met het opzetten van het evenement. Van het opbouwen van tenten tot het aanleggen van elektra, veel essentiële taken worden door opbouwers gedaan. Als opbouwer krijg je een barkaart als dank voor je hulp.

Als het evenement op zondag afgelopen is, bouwen we met zijn allen weer af.

Fotografen lopen door het spel met een camera om de mooie kostuums, fotogenieke scènes en heftige momenten vast te leggen op de gevoelig plaat. Op Omen hebben we zowel ruimte voor full-time fotografen die enkel aanwezig zijn om foto’s te nemen, als voor deelnemers die tussen het spelen door af en toe een plaatje willen schieten. Als je graag foto’s wilt nemen op Omen, neem dan contact op met het bestuur.

Als je meer wilt weten over het bestuur en de spelleiding, kijk dan op de pagina Stichting Omen.

Omen logo

Je kunt Stichting Omen op verschillende manieren bereiken.

Social Media

Er is op facebook een openbare Organisatie pagina van Stichting Omen waar wij onze aankondigingen doen en waar je daar vragen over kan stellen.

Ook is er op facebook een gesloten pagina van Stichting Omen waar je alle vragen kunt stellen en discussies kunt voeren over Omen. Let hier ook vooral op na de evenementen voor de foto’s!

Verder maken we gebruik van een Discord groep. De link naar deze groep vind je in de mail die je krijgt als je je hebt ingeschreven!

Je kunt ons natuurlijk ook bereiken via de traditionele communicatie kanalen.

Mail voor het bestuur naar bestuur@stichting-omen.nl

De spelleiding en het plotteam kun je mailen via spelleiding.omen@gmail.com

Voor financiële zaken is de penningmeester te bereiken op omen.penning@gmail.com

Waar je de vraag ook stelt, we zullen je zo snel mogelijk helpen!